måndag 9 augusti 2010

9 augusti

Hej!
Jaha, det var otroligt vad sommaren gick fort. Alla planer man hade och som delvis belv genomförda och andra inte men men nu är det dax att ta tag i vardagen igen.

Detta med podcast var en ny grej för mig nog visste jag att man kan spela in ljud och film men inte hur man gjorde och hur man framför allt kan dela med sig av det hela till andra som vill se och höra.

Podcast i tror jag kommer att bli använtbart för mig i skolan kanske också tv/video men ljud är nog mest använbart med tanke på min undervisning i svenska. Redovisningar med bild och ljud höjer ju oftast förmågan till inlevelse men också intresset för ämnet hos den som lyssnar.

Ja, det är väl bara att prova när eleverna kommer tillbaka. Varför inte göra radioprogram om våra sociolekter och dialekter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar